Východ Slunce na Sněžce

Tohle je prostě výzva. Na konec prázdnin jsme se domluvili, že vyrazíme svítání na Sněžku. Taková klasická hecovačka. Na druhou stranu jsme si to nechtěli zase moc ztěžovat, tak jsme si našli nejbližší místo, kde se dalo přenocovat, aby bylo ranní martirium co nejjednodušší. Sluníčko zachází, až zítra vyjde, budeme u toho.

Letos jdeme na Sněžku už podruhé. Tentokrát jsme si ubytování domluvili na Luční boudě. Odtud by to na vrchol mělo být 3,5 km, tj. v nočních podmínkách a nějakých 300 metrech převýšení 90 minut. Relativně pohodová hřebenovka.

Vyrážíme z boudy v 4:24, nasazujeme čelovky, větrovky, čepici a rukavice. Je posledního srpna, teplota je kolem 13 stupňů. Naštěstí, mohlo být klidně 5 nad nulou. Vyrážíme po povalovém chodníčku, zanedlouho se cesta mění v dlážděnou dálnici. V noci volíme trošku delší cestu přes Polsko, než šturmem vzhůru. Jde se lépe a neklopítáme. Kolem 5:30 začíná svítat. 5:40 jsme nahoře. Máme 28 minut náskok před Sluníčkem. Na vrcholu je tak 40 lidí. Docela narváno.

Najednou malý načervenalý bod ojeví na východě. Program začíná. Za malou chvilku je už vidět půlka kotouče, za další chvilku je ráno. Posíláme pozdrav do údolí a vracíme se zpátky na chatu. Za světla se kocháme výhledy a cesta kosodřevinou a rašeliništi je úchvatná. Den začíná a my už toho máme tolik za sebou!

K článku patří tyto fotky